Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, June 25, 2010

Pakchu dan anak-anak buah

Dah seminggu budak-budak naik sekolah. Aku tengok Kimi sikit pon takde sindrom kemalasan untuk pergi sekolah. Walau pagi hari dia akan tidur bila mama hantar ke rumah, tapi bila aku cakap van sekolah dan sampai, dia dengan semangatnya bangun untuk pergi sekolah. Harap-harap semangat Kimi sentiasa kekal sampai dewasa.

Tadi pagi, sebelum pergi ke kerja, aku dan Echa sarapan bersama. Mak sediakan bihun goreng. Tambahan pula ada ikan, makin menjadi la Echa makan. Mujur dia tak minta pakchu yang suapkan. Kalau tak makin lambat pakchu nak gerak pergi ke tempat kerja. Sedang leka Echa makan di dapur, aku panaskan enjin kereta dahulu. Tengok jam pukul 7.45 pagi baru aku salam mak dan gerak ke opis.

Tiba-tiba aku dengan Echa jerit dari dapur panggil “Pakchu..pakchu….”

Aku biarkan je dulu. Tapi rupa-rupanya dia lari ke pintu. Ingatkan nak ikut pakchu ke kerja tapi rupa-rupanya nak salam sebelum aku gerak ke kerja. Alahai…pakchu lupa la Echa, memang selalu Echa akan salam aku sebelum aku kerja. Walau dia nakal macam orang yang dah umur 4 tahun tapi sikapnya yang pandai ambil hati membuatkan aku sukar nak marah. Mujur baby Hasif dah ada dalam buai. Kalau tidak, baby la paling kalut nak kejar pakchu naik kereta sama.

Cuma pakchu ralat sikit, time cuti sekolah pakchu tak bawa anak-anak pakchu round2. Pakchu busy dengan urusan pakchu. Anak-anak pakchu yang kat shah alam pun pakchu tak bawa lagi ronda-ronda2 kan.. nanti balik JB pakchu bawa ronda2 k. apatah lagi anak pakhu yang kat Kelantan…erm..nanti kalau dah ada semua, kita sewa lori la untuk jalan-jalan.

Harap-harap anak pakchu semua sihat semuanya. Tahun depan kakak Pikah pulak dah nak ke sekolah rendah. Cepat je masa berlalu…Bila pula pakchu akan tamatkan zaman bujang ye! Tunggu dapat sponsor dari mama, ibu dan ayah anak-anak pakchu la baru pakchu kahwin..=) Baru boleh anak-anak pakchu jadi flower girl and boy kan?

4 comments:

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

sweetnya pak chu...

hehe

riz said...

nk sponsor tak jd hal...tp siapakah calonnya???

yonna said...

pakchu ni kaya betul dengan anak2 buah :)

ch@ said...

pakChu ni rajin melayan anak buah, nak jadi anak buah pakChu jugaklah :D haha...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails