Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, June 10, 2010

Bersabarlah! Itu semua ujian dari Allah

Kalau kita diberi dugaan yang maha hebat oleh Allah, terimalah seiring dengan usaha kita untuk menangani cabaran dan dugaan itu. Allah tahu, hamba-hambanya yang diberikan cabaran adalah insan-insan yang terpilih di muka bumi. Mengapa kita mengeluh? ya, sebabnya kita belum bersedia untuk terima dugaan yang menimpa-nimpa..aku juga tidak sekuat itu jika diuji sebegitu hebat sahabat...

Bersabarlah sahabat kerana jika kita tidak diuji kita akan terus alpa dan hanyut.....

Aku akan terus ambil kekuatan dalam diri kalian untuk terus bersama-sama hadapi kehidupan. Aku yakin kamu lebih kuat untuk hadapi semua itu..

Buat orang belah sana.....semoga ayah cepat sembuh. Kita hanya mampu berdoa dan terus berdoa. Sumbangkan keringat walau sepenat mana pun...

Dan juga buat sahabat merangkap seperti saudara kandung saya...Semoga lebih kuat ya! Sekarang terbukti orang-orang yang mempunyai hasad dengki ditunjukkan juga akhirnya..Ambil pengajaran supaya jangan mempercayai orang lain sepenuhnya..

Juga buat sukarelawan negara...jasa dan misi baik kalian hanya Allah yang boleh membalas. Sungguh hebat dugaan kalian ditahan oleh insan yang tidak mempunyai hati dan perasaan..

Bersyukurlah! Allah menguji kalian dengan hebat sekali. Kalau aku diletakkan di tempat kalian, belum tentu aku boleh menghadapinya....


1 comment:

Anonymous said...

terus,,,,terus,,, n teruskan berusaha sedaya mungkin.tabahkan diri menghadapi segalanya.....org sebelah sini sentiasa menyokong anda.....muge kita sama2 memperoleh aper yg dihajati..............amin

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails