Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, April 16, 2010

Ada apa dengan 16 April?

Alhamdulillah..Allah masih memberi saya peluang untuk bernafas dan menjadi insan di muka bumi ini.. Hari ini genap usia saya yang ke 25 tahun. Erm...dah suku abad saya berada di dunia yang semakin hampir ke penghujungnya...

"Happy Birthday to me!
Happy Birthday to me!
Happy Bithday happy Birthday!

Happy birthday to me...."


Ya!saya baru sahaja meraikan ulangtahun kelahiran saya.Yang ke berapa?yang ke 25 tahun!tak perlulah saya rahsiakan walaupun saya sering mendapat maklum balas,penampilan saya tidak menunjukkan usia saya yang sebenar.Eh, bukan sebab saya rasa saya masih muda tapi peluang untuk mengurat anak dara orang tidak boleh sebabnya saya sering membawa anak buah yang masih kecil berjalan-jalan bersama saya. Malah, semasa mengisi borang pun, ada yang menulis status saya "MARRIED". Ha! kan dah jatuh saham tu! Hahahahaha...tapi saya seronok bila membawa kanak-kanak berjalan bersama.

Saya mungkin masih nampak kebudak-budakan lagi.Tak kisahlah.Bagi saya tua atau muda bukan satu masalah,malah bukan juga satu kelebihan apatah lagi kekurangan.Hakikat sebenar setiap kali tiba ulangtahun kelahiran ialah usia akan akan bertambah satu angka lagi dan paling penting, masa hayat juga semakin singkat.

Tidak dinafikan setiap kali ulang tahun, rata-rata ucapan yang sering diberikan ialah semoga panjang umur,murah rezeki dan bahagia selalu.Tiada siapa pun ingin menamatkan riwayat hidupnya dengan segera.Semua manusia yang waras ingin kehidupan yang lebih panjang dan lama.

Sebabnya?Terlalu banyak dan hasrat yang belum ditunaikan.Namun berapa ramai yang meletakkan sasaran untuk melengkapkan diri kita menjadi hamba-Nya yang diredhai agar mendapat rahmat dan barakah dalam kehidupan?

Berapa ramai pula yang menjadikan impian dan cita-cita untuk berjaya dalam pelajaran mahupun karier?

Dan paling penting saya ingatkan untuk diri saya sendiri untuk mengucapkan terima kasih kepada mak yang melahirkan saya.

Dan saya juga ingatkan diri saya supaya tidak menjadikan hari kelahiran saya dengan meminggirkan insan tersayang di sekeliling kerana saya perlu ingat dan disimpan kemas di lipatan memori saya adalah setiap kali tibanya ulangtahun kelahiran bererti saya juga semakin hampir ke penghujung hayat.

Terima kasih juga buat emak kerana dalam usia sebegini saya masih berpeluang untuk salam cium tangan dan pipi tiap kali bila untuk memulakan kerja pada awal pagi. Moga pada tahun-tahun yang akan datang dengan peningkatan usia, saya masih berpeluang untuk lakukan sebegitu. Syukran ya Rabb! itu saya rasa nikmat yang paling terbesar bilamana hendak memulakan rutin seharian.

SELAMAT ULANGTAHUN UNTUK DIRI SAYA SENDIRI...Ingatlah..LANGIT KITA TAK SELALUNYA CERAH..

10 comments:

Tirana said...

Happy birthday, Aie..semoga diberkati Allah sentiasa

Hanim Mahali said...

selamat hari lahir abg aie... semoga hidup lebih diberkati...

nik anna said...

heppy besday abg epul...moga sihat2 sokmo..amin..

ashraf said...

happy birthday ~~

>_<

TokNabe said...

Selamat ulang tahun kelahiran.... moga murah rezeki dan panjang umur.

sharamli said...

epi befday aie

Qaseh Iman said...

selamat ulang tahun aie....

baincardin said...

Jom layan E Series...(tgh berangan nih..hehe) ^_^'

jagoan said...

epi belated birthday!

Ochie~(^_^)v~ said...

apy belated bday aie..
tarikh lahir kita sama la.. huuhuhu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails