Sunday, July 25, 2010

Pakchu dengan puteri raja ke?

Saya mulakan dengan salam kepada semua. Assalamualaikum w.b.t

Bulan ni saya disoal bertubi-tubi tentang sesuatu perkara. Saya sebagai anak hanya mengikut je apa yang emak mahukan. Kalau baik kata mak, baiklah untuk saya. Kalau itu yang emak mahu dari saya, itulah yang akan saya berikan. InsyaAllah.

Ya, mungkin fikiran orang tua tak sama apa yang kita fikirkan tapi cuma saya perlukan masa untuk berbincang dengan adik beradik dulu. Ya la, saya ada abang, saya ada kakak dan saya juga ada adik. Selagi mereka ada, saya perlukan perbincangan dan pendapat dari mereka. Kalau si abang kata ok tapi si kakak kata tak ok atau sebaliknya, maka saya perlukan emak untuk buat keputusan dan ambil suara majoriti. Kalau semua kata ok, saya lagi suka! Yeay! (boleh lompat-lompat kegirangan)

Tadi pagi lepas menziarahi kubur arwah bapak, mak ajak ke kedai a*d*m*n jumpa kak leen. Ya Allah! macam terlalu awal. Saya cuma ikutkan je. Mak tanya itu ini pada kak Leen tu..bla...bla..bla..bla...pastu Kak Leen kata kalau betul nak dia, kena booking awal 6 bulan dari tarikh Perghhh..! cuak siot aku. mak nak jugak khidmat Kak Leen tu jugak since my sisters dah guna khidmat dia masa big day mereka. Mana tak cuaknya. Aku macam taklah terfikir advance sampai macam tu sekali. Cuma tiap kali mak borak dengan aku, mesti tanya pasal ni..Mak macam paham yang aku dah kerja takde langsung masa nak keluar cari makwe, dating tengok wayang, makan berdua. Sebab tu mak risau kot! hahaha.. cuma sekarang aku masih gila kerja. Aku rasa kerja adalah tanggungjawab. Lagipun since adik aku dah habis study, tak risau sangat aku nak stay back lewat malam di opis. Ok, jangan cerita pasal kerja. Sampai tutup mata pun kerja tak akan habis.

Dalam perkara macam ni, aku rasa aku dah boleh fikirkan sesuatu. kalau nak harapkan adik beradik mereka pun teramat bz. Cuma aku harapkan sokongan dari mereka je.

Mulai sekarang aku dah boleh buat budget itu ini. Budget untuk diri sendiri dan emak memang dah ada. cuma budget untuk perkara sebegitu aku belum buat elok2 lagi. Kalau start buat budget dari awal, InsyaAllah tak over budget. Kalau boleh biarlah ianya saving dan memberi kepuasan kepada semua pihak. Nanti aku proposed budget tu pada mak. Kalau mak kata, dia ada tempat lagi murah. Aku follow mak.

Lagipun anak-anak buah aku pun dah besar. Boleh la aku hire mereka sebagai flower girl! yeah!

Comelkan kalau aku gandingkan Kimi n Fiqah dan Haziq n Fifah.. fifah kata pakchu dengan puteri raja ke? Alahai anak pakchu yang seorang ni....

Ok Ok..saya update!

Takde lagi alasan siapa yang masuk rumah saya ni jadi takut. Itu mamat yang pegang pistol tu saya dah kasi buang kerja! hahaha. Saya buat rumah baru yang simple je. Cukup hanya saya gantung langsir merah sebagai hiasan.

Ok. Takde apa yang nak bagitahu. Saya cuma ada tambah list blog baru sebagai rujukan pada masa akan datang. Biar mudah nak survey mana yang ok, murah dan puas hati. Bagi yang tak perasan sila abaikan.

Sekian terima kasih.

Saturday, July 10, 2010

Aku nak ke luar negara!

Dua hari lepas, aku ada baca fakta tentang i-City di Shah Alam. Memang betul, kalau tak tahu mesti ada yang sangka ianya satu kawasan tempat menarik di luar negara. Kawasan yang dipenuhi dengan lampu warna warni. Pernah juga aku melihat gambar kawan-kawan di facebook yang berlatarkan pemandangan di I-City. Memang cantik! Tapi malu pula nak tanya mereka ambil gambar di mana. Untung jugak aku tak tanya,,kalau tak mahunya kena bambu dengan kawan-kawan sebab tak tahu lokasinya.


Kalau aku ke Shah Alam mesti tak berkesempatan nak ke sana. Padahal dari rumah abang aku ke sana bukan lah jauh, cuma tak berkesempatan sahaja. Tengok tu, anak-anak pakchu bergumbira bersama nenek dan achu e.t ke sana. Mesti seronok.

Lepas ni, tak kira jugak...kalau aku sampai ke Shah Alam, aku nak ke sini jugak! (sambil hentak2 kaki..hahahaha) mana tau boleh tunjuk gambar pada kawan-kawan dan kelentong mereka yang aku telah ke luar negara..hahahaha

::aku takde entri best, sekadar mengisi masa lapang di waktu hujan yang menyebabkan aku terpaksa lepak di rumah.

Sunday, July 04, 2010

Update Marathon

Seminggu kebelakangan ini, saya terlalu busy dengan tugasan kerja di pejabat. Banyak lagi perkara yang perlu saya belajar bagi memantapkan kerjaya dan diri sendiri. Ok! stop pasal kerja. Kalau cerita pasal kerja memang tak habis sampai pejam mata.

Saya teruskan dengan cerita terbaru saya. Saya mula merajinkan diri ke gym. Ok! jangan fikir saya ke gym untuk bina badan berketak-ketak. Saya tak minat untuk memiliki badan macam tu. Saya ke gym atas tujuan untuk fitness dan keluarkan peluh setelah seharian duduk di pejabat. Sekurang-kurangnya badan tidak dipam-pam untuk menjadi semakin mengembang seperti sekarang. Hahahaha.Harap2 amalan ke gym akan mantain sampai saya memang tidak ada kesempatan untuk ke sana. Lagipun, harga untuk sebulan memang murah. Berbaloi-baloi orang kata. Lagipun memang tengah berazam untuk maintainkan berat badan. Cewahhhh..

Ada seorang opismate saya akan berpindah ke tempat kerja baru. Memang sedih sebab dia salah seorang rujukan saya juga. Semoga beliau lebih berjaya di tempat lain. Kepada staf baru yang baru masuk dan akan masuk nanti, saya ucapkan selamat bekerjasama dengan kami semua. Berat sama dipikul dan ringan sama dijinjing. Itu harapan saya kepada staf baru... Cewahhh lagiii...

Kimi dan echa ada beli "lapotop" baru. Satu warna pink dan satu warna biru. Siap tunjuk pada pakchu lagi yang laptop Kimi boleh baca alif, ba, ta dan kenal angka dalam bahasa arab. Tapi tak jamin la laptop Kimi dan Echa ada warranty ke tidak kan?? hahaha.. Kalau rosak, Kimi ngan Echa yang akan jadi pomen sendiri. Baru je pakchu simpan angan-angan nak beli Mini Hp time PC fair minggu depan nanti, tengok-tengok Kimi dan Echa dan belu dulu "mini laptop jenama Apple" buatan china tu.

Hujung minggu ni saya makin menjadi gila akibat seseorang. Demam ra. ya.nun.dal.wau makin menjadi-jadi. I lef u.

Orang belah sana dah dapat kerja. I'm happy for her. Congrates! Kerja elok-elok. Dapat gaji boleh belanja saya. =) Jangan selalu makan hati dengan saya ya!.

Kepada saya, selamat masuk bulan Julai yang memang akan bz menggila! Kerjalah bersungguh-sungguh. Kalau semua dilakukan dengan sunguh-sungguh, InsyaAllah pasti ada ganjaran. Cuma lambat atau cepat sahaja. Ok, bye. Bak kata suara dalam laptop Kimi, Ilal Liqa' (Jumpa lagi...)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails