Sunday, July 25, 2010

Pakchu dengan puteri raja ke?

Saya mulakan dengan salam kepada semua. Assalamualaikum w.b.t

Bulan ni saya disoal bertubi-tubi tentang sesuatu perkara. Saya sebagai anak hanya mengikut je apa yang emak mahukan. Kalau baik kata mak, baiklah untuk saya. Kalau itu yang emak mahu dari saya, itulah yang akan saya berikan. InsyaAllah.

Ya, mungkin fikiran orang tua tak sama apa yang kita fikirkan tapi cuma saya perlukan masa untuk berbincang dengan adik beradik dulu. Ya la, saya ada abang, saya ada kakak dan saya juga ada adik. Selagi mereka ada, saya perlukan perbincangan dan pendapat dari mereka. Kalau si abang kata ok tapi si kakak kata tak ok atau sebaliknya, maka saya perlukan emak untuk buat keputusan dan ambil suara majoriti. Kalau semua kata ok, saya lagi suka! Yeay! (boleh lompat-lompat kegirangan)

Tadi pagi lepas menziarahi kubur arwah bapak, mak ajak ke kedai a*d*m*n jumpa kak leen. Ya Allah! macam terlalu awal. Saya cuma ikutkan je. Mak tanya itu ini pada kak Leen tu..bla...bla..bla..bla...pastu Kak Leen kata kalau betul nak dia, kena booking awal 6 bulan dari tarikh Perghhh..! cuak siot aku. mak nak jugak khidmat Kak Leen tu jugak since my sisters dah guna khidmat dia masa big day mereka. Mana tak cuaknya. Aku macam taklah terfikir advance sampai macam tu sekali. Cuma tiap kali mak borak dengan aku, mesti tanya pasal ni..Mak macam paham yang aku dah kerja takde langsung masa nak keluar cari makwe, dating tengok wayang, makan berdua. Sebab tu mak risau kot! hahaha.. cuma sekarang aku masih gila kerja. Aku rasa kerja adalah tanggungjawab. Lagipun since adik aku dah habis study, tak risau sangat aku nak stay back lewat malam di opis. Ok, jangan cerita pasal kerja. Sampai tutup mata pun kerja tak akan habis.

Dalam perkara macam ni, aku rasa aku dah boleh fikirkan sesuatu. kalau nak harapkan adik beradik mereka pun teramat bz. Cuma aku harapkan sokongan dari mereka je.

Mulai sekarang aku dah boleh buat budget itu ini. Budget untuk diri sendiri dan emak memang dah ada. cuma budget untuk perkara sebegitu aku belum buat elok2 lagi. Kalau start buat budget dari awal, InsyaAllah tak over budget. Kalau boleh biarlah ianya saving dan memberi kepuasan kepada semua pihak. Nanti aku proposed budget tu pada mak. Kalau mak kata, dia ada tempat lagi murah. Aku follow mak.

Lagipun anak-anak buah aku pun dah besar. Boleh la aku hire mereka sebagai flower girl! yeah!

Comelkan kalau aku gandingkan Kimi n Fiqah dan Haziq n Fifah.. fifah kata pakchu dengan puteri raja ke? Alahai anak pakchu yang seorang ni....

3 comments:

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

wah...mcm nk makan nasi minyak je xlama lg...

hehe

p i j a h said...

aie nak kawin ye..
;p

semoga semuanya berjalan lancar..
pjh doakan aie bahagia yerp;)

ASYIQ said...

Salam dik...

kalau dh sampai masa...jemputlah akak....hehe.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails