Thursday, April 16, 2009

Erti ulang tahun kelahiran

"Happy Birthday to me!
Happy Birthday to me!
Happy Bithday happy Birthday!
Happy birthday to me...."

Ya!saya baru sahaja meraikan ulangtahun kelahiran saya.Yang ke berapa?yang ke 24 tahun!tak perlulah saya rahsiakan walaupun saya sering mendapat maklum balas,penampilan saya tidak menunjukkan usia saya yang sebenar.

Nampak kebudak-budakan lagi tentunya.tak kisahlah.Bagi saya tua atau muda bukan satu masalah,malah bukan juga satu kelebihan apatah lagi kekurangan.Hakikat sebenar setiap kali tiba ulangtahun kelahiran ialah usia akan akan bertambah satu angka lagi dan paling penting, masa hayat juga semakin singkat.

Tidak dinafikan setiap kali ulang tahun, rata-rata ucapan yang sering diberikan ialah semoga panjang umur,murah rezeki dan bahagia selalu.Tiada siapa pun ingin menamatkan riwayat hidupnya dengan segera.Semua manusia yang waras ingin kehidupan yang lebih panjang dan lama.

Sebabnya?Terlalu banyak dan hasrat yang belum ditunaikan.Namun berapa ramai yang meletakkan sasaran untuk melengkapkan diri kita menjadi hamba-Nya yang diredhai agar mendapat rahmat dan barakah dalam kehidupan?

Berapa ramai pula yang menjadikan impian dan cita-cita untuk berjaya dalam pelajaran mahupun karier?

Dan paling penting saya ingatkan untuk diri saya sendiri untuk mengucapkan terima kasih kepada mak yang melahirkan saya.

Dan saya juga ingatkan diri saya supaya tidak menjadikan hari kelahiran saya dengan meminggirkan insan tersayang di sekeliling kerana saya perlu ingat dan disimpan kemas di lipatan memori saya adalah setiap kali tibanya ulangtahun kelahiran bererti saya juga semakin hampir ke penghujung hayat.

19 comments:

Monkey D Luffy said...

TAHNIAH!

:)

zai said...

Hepi behday...

CikYana(",) said...

hepi bufday
sweet 24th
semoga panjang umur
murah rezeki selalu
gembira dn bahagia di dunia dn akhirat
insyaALLAH..amin
^_~

Mr. Janggel said...

Alamak besday Aie ker???
Awat tak tau nih...

So dikesempatan ini Incik Janggel nak nyanyikan lagu eppy besday kat Aie;..Tutup tinger semua...

Happy Besday Aie..
Happy Besday Aie...
Happy Besday Aie yang ke 24....
Haappy Besday AIe!!!!

Sorry sebab terlambat wish..
Semoga peningkatan usia membuka lembaran baru untuk AIe dan keluarga.

Amin~~~~

Eazy Izzuddin said...

Hepi Bufday!..
moge pjg umo n murah rezki..
xD

♥.misz luna.™ said...

selamat hari lahir aie...


huda xnk ckp ape2..
xbb ape yg aie tulis dlm entry ni..
btul belaka...


moga Allah memberkati hidup aie..
n sukses selalu dunia akhirat..

amin..

sharamli said...

epi befday...

SiS-lin said...

hepi bufday to aie..semuga berjaya dlm apa yg di kejar dn impikan..amin..
sama la hrni bufday dgn anak sis ,Amat...

ifahruzzaman said...

SELAMAT MENYAMBUT HARI ULANGTAHUN bro....

zAhiDah diHaz 17 said...

hepi bday

QASEH HEEDAYAH said...

happy birthday!!! :)
semoga panjang umur, bertambah keimanan dan ketaqwaan seiring dengan usia! :)

addyaholix said...

salam hari lahir aie.
moga kau lebih hargai hidup!

farhanaabubakar said...

salam..
tersesat dari blog manis...
kita berkongsi tarikh lahir... :)
selamat ulangtahun kelahiran ke 24..
moga pnjg umur dan dimurahkan rezeki...

chimera said...

pernah masa hari jadi saya... seorang sahabat bagi ucapan "Selamat pendek umur"... hehe... mulanya saya tak fajam jugak kenapa dia kata mcm tu, pastu dia bagi penjelasan...
'bukan ke semakin meningkat usia tu - menunjukkan yg umur kita telah semakin pendek... esok... umur jadi makin pendek... lusa, makin pendek... hahah... dan saya pun faham. dan satu lagi soalannya ... selamat hari lahir... tapi selamatkan hari mati kita... hmmmm...

moga kita mendapt umur yg berkat sepanjang masa hidup kita...

selamat hari lahir aie...
moga sentiasa dirahmati... sihat... panjang umur (walupun umur dah makin pendek se benarnya) murah rezeki... semoga semua impian akan terlaksana... moga makin hensem juga... hehehe...

Queen said...

sebab aie sudahpun buleh menjangka ape yang sy nak ucapkan..(refer kat n3 aie la..)....so...xpyh la saya tulis lagi..hahahahahha

happy bufday...dan seperti yang aie tulis di atas...hahahahaha

nanti mintak dgn mak adiah!...

=p

AiE bAhRi said...

terima kasih semuanya...

-aTie- said...

hepi bestday...wahh kamu muda sehari dr atie yup...

Myza Pesona said...

Salam Aie.
Happy Belated 24th Birthday. Moga Aie dimurahkan rezeki, dipanjangkan umur, diberkati dalam kehidupan dan dilimpahi dengan kejayaan, insyaallah! Juga semoga Aie terus tabah dalam mengharungi liku-liku kehidupan serta cabaran yang mendatang!

zeti said...

happy b'day aie..
sori lmbt wish..
akak doakan smoga aie terus kuat mhadapi hari2 yg akn mdatang ni..
smoga aie b'bahagia & b'jaya dlm bdang yg diceburi..

:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails