Thursday, May 21, 2009

Kalau kita..

Kalau kita berasa panas,
jangan salahkan matahari yang terbit,
Kalau kita sakit,
jangan salahkan takdir yang menimpa,
kalau kita marah,
jangan salahkan orang lain, tapi cermin diri untuk perbaiki kesalahan kita sebabnya kemarahan itu puncanya dari hati kita.
kalau kita benci,
jangan sesekali kita ungkit segalanya.

Noktah!

10 comments:

addyaholix said...

dan kalau kamu suka dia, jangan kamu terlalu harap cinta yang sama. haha!

salam aie. lama tak dengar cerita.

Eazy Izzuddin said...

benar itu..
=D

dir&fara said...

kalau aku dah pilih nak jadi driftter, kene la aku standby tayar banyak2.. hehehe

chimera said...

haha... betul. jgnlah jadi mcm lagu bangau oh bangau tu... asyik dok salahkan yg lain je... sampai habis semua binatang terlibat sama... kan. so, kalau nak rujuk pd lagu bangau oh bangau tu.. jadilah sperti ular - walaupun mcm jahat je - tapi dia ngaku salah.

tapi... ni apa kes sebenarnya. Bila hati dilanda marah. Logik fikir pun tak akan berfungsi dgn sempurna.. maka segala-gala akan terucap diluar kawal. semuanya akan terungkit...

Monkey D Luffy said...

semua bermula dr diri sendiri

kan?

a.b geldofg said...

tk bst kalau tk salahkan org lain

sharamli said...

xguna mengungkit?
tp kadang2 sakit jugak mengenangkan benda yg lepas...

Mr. Janggel said...

muhasabah diri~ :)

KhairiL's said...

sikap manusia mgg mcm tu
tp x semua org mcm ni

hehe

Tirana said...

Sebelum salahkan orang lain..ada baiknya kita telek diri sendiri dulu...kadang2 apa yang berlaku berpunca dari diri kita sendiri...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails