Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, October 20, 2008

Kaulah ratu,,kaulah raja...


Renungkanlah….

Jika emak sanggup berkerah tenaga untuk aku…..

Mengapa aku tidak sanggup berkerah tenaga untuk mencapai kejayaan demi emak..

Jika emak sanggup luangkan masa untuk aku…

Mengapa aku tidak boleh luangkan masa untuk emak?

Bayangkan jika suatu hari emak tiada....

Siapa lagi yang akan masakkan aku lauk yang sedap2 bila balik dari kampus..

Siapa lagi yang ingin mendengar luahan rasa aku tika aku dilanda masalah..

Siapa lagi yang akan memberi komen tentang penampilan aku...

Siapa lagi yang akan masakkan bekalan bila aku bekerja nanti...

Siapa lagi yang akan temankan aku untuk ke mana-mana..

Siapa lagi yang akan bergurau senda dan berkongsi masalah dengan aku...

Emak...

Kaula ratu hatiku...

Tanpa dikau aku takkan sampai ke tahap ini...



Dan renungkanlah....

Jika bapak sanggup untuk bekerja lebih masa untuk aku...

Mengapa aku tidak boleh tolong bapak lebih masa...

Jika bapak sanggup letih dan penat demi aku..

Mengapa aku tidak boleh begitu untuk bapak...

Bayangkan jka suatu hari bapak tiada.....

Siapa lagi yang akan potongkan rambut aku..

Siapa lagi yang akan memberi aku nasihat dan kata-kata yang membina...

Siapa lagi yang akan berkorban harta dan wang ringgit demi aku...

Siapa lagi yang akan memantau kehidupan aku...

Siapa lagi yang akan berselisih pendapat dengan aku...

Bapak..

Kaulah raja di hati ini..

Tanpa mu hidup ini akan dilalui dengan sukar sekali...


Terima kasih untuk mak dan bapak..

Sayang selalu...


Benih yang baik, walau dicampak di mana tempat pun,

akan membuahkan hasil yang baik


Tika dan saat ini, hati ini begitu sayu apabila memikirkan keadaan ayahanda yang tidak berapa sihat....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails