Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, October 22, 2008

Silaturrahim

Semalam macam ada sesuatu yang berlaku..aku tak pasti apa tapi yang penting ramai betul kenalan lama yang call and ajak jumpa. First, pagi semalam seorang kenalan aku yang dah berpisah around 10 years ago..kak ecahh, yang aku kenal masa mewakili kadet bomba negeri johor ke peringkat kebangsaan.. Just imagine! 10 years is quite long for me..satu tempoh yang cukup panjang…So, aku memang tak expect yang aku akan jumpa dia sebab last jumpa time kadet tu la and she give me a cute pillow as a souvenir.

Dalam tempoh yang cukup panjang tu,dia mesej aku nak jumpa aku di CICT, UTM..Fuhhhh…
memang terkujat abis sebab malu gak nak jumpa dia sebenarnya. Bila dah set masa kul 1.30 aku jumpa dia kat sana..apa yang aku nampak hanya seorang gadis yang cute miut dah tunggu aku..
Ada 2 persoalan yang timbul dalam kepala fikiran aku iaitu

1. Adakah aku yang semakin mengembang menyebabkan kak ecah nampak cute?
2. Adakah kak ecah semakin mengecil menyebabkan aku nampak berisi?

Jawapannya aku tak pasti tapi yang pasti ramai kenalan lama aku kata aku makin berisi berbanding dulu…huhuhu

Petangnya pula, after final presentation techo, kawan sek lama aku call ajak lepak kat taman Universiti,,lukman hakim a.k.a Scheba’ datang ke jb dengan tujuan hendak berkursus di CIDB tapi sambil2 tu datang merapatkan silaturrahim dengan kawan2 lama.. aku, kamal n dwen dapat jugak makan percuma nasi putih ayam penyet.





Balik je kolej,,,aku dapat calling dari Kak Eyah..uh…memang mengejutkan sebab kami lost contact around 8 years..dan kak eyah pun dah kawin sekarang but study lagi dalam bidang pendidikan di maktab Melaka. Malamya pula, sempat jugak kami lepak2 ngan acet, pulot, rudy, sandak, chodot, n kere’ di restoran osman BBU..

Hari semalam merupakan hari yang baik bagi aku dan aku harap hari2 yang bakal mendatang akan lebih baik daripada hari semalam. Bila aku fikir semula barulah aku faham erti silaturrahim sebenarnya. Ia membawa erti yang cukup besar sekali bagi sesiapa yang menghargai sesuatu hubungan..Bukan mudah untuk menjaga silaturrahim andai diri kita sendiri tidak pernah mengingati orang-orang sekeliling yang pernah menceriakan hidup ini.

Special thank you to kak eyah because u are my good sister during me in smkajb since 1998 untill 2000..we’re always together sharing about our problem dan tidak lupa juga kepada kawan2 di smkajb juga yang sentiasa menceriakan hidup ini ketika di zaman persekolahan…

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails