Thursday, March 19, 2009

Pelik ke?


Baru sahaja selesai membaca sebuah buku yang agak santai..ermmm..banyak yang saya pelajari dari buku ini..bermula dari peringkat untuk merisik sehingga ke peringkat mendidik anak-anak supaya menjadi insan yang soleh dan solehah

Apa yang terkesan di hati saya ialah seharusnya kita hargailah keunikan pasangan masing-masing, mengiktiraf kelebihan dan mengakui kelemahan, lalu belajar untuk saling memahami..hal ini penting demi untuk membina sebuah keluarga berbekalkan syariat Allah dan sunnatullah..

Pelikkan cinta tanpa berkenalan?
keluar makan-makan,
berbalas emel dan SMS?


Apabila datang melamar kepadamu seseorang yang kamu redha agamanya dan akhlaknya, maka kahwinlah. Jika tidak kamu laksanakan, maka akan terjadi fitnah di muka bumi dan kerosakan yang luas (Riwayat Tirmizi)

saya harap...awak juga akan membaca buku ini...


15 comments:

SiS-lin said...

ermm jgn utk owang yg nk berumahtgga,tp sesuai jgk utk yg dh berumahtgga...sis nk try cr nnti...thankx aie..

Dhada said...

Cinta tanpa berkenalan ? Bagaimana mahu mencintai tanpa mengenali hati budinya ?

jiji najiy said...

jgn kita menilai pada kelemahannya tetapi nilailah pada kelebihannya

insya ALLAH perhubungan itu kekal selamanya

chimera said...

uih... aie baca jugak buku ni ek... saya dah lama dah khtam ni... heheh... ustaz hasrizal punya buku ni kan.. ecceli apa yg di tulis dlm buku ni, lebih kurang je dgn apa yg tertulis kat blog dia...best... simple dan santai tulisan dia... mudah sgt nak paham...

Na Shari said...

Pelikkan cinta tanpa berkenalan?
keluar makan-makan,
berbalas emel dan SMS?

-Bagi akak tak pelik la Aie...Malah boleh mengelakkan gejala2 yang sedang melanda negara kita-

AtieAbid said...

nak baca nak baca...macam best jekk..

addyaholix said...

dah sampai seru barangkali.
jangan tunggu lama-lama. haha!

Qaseh said...

macam best jerk..nak kena carik nih..

sharamli said...

nak pinjam buku ni..aci?

:: Cikgu Wiween :: said...

aie.
cam besh plak buku nih. uhuhu

Monkey D Luffy said...

aku nak cari

Dr. Darren said...

frankly speakin, kalau nk kawin tuh kena lar kenal hati budi, perangai masing2 dulu. nnt kalau kawin kang terlajak dah xleh undur balik. mana tau wkt dier ajak kawin tuh perangai dier elok jer.. tup2 lps kawin br nmpk belangnyer.

kalau dah kenal bertahun2 tuh at least ader gerenti gak lar. kalau bercinta lps kawin (lps kawin menyampah lak tgk muka masing2, tp terpaksa wat2 syg) dah jd cam hipokrit lak.

"certain things meant not to be done in rush termasuklar berkawin."

nnt nk kahwin nnt jgn lupa ajak k. hehe

*just my opinion jer. peace!

cIk pEnNa said...

aku terniat nak beli buku nih..
akan beli jua buku nih..

opss..siapakah "awak" tuh Aie?
;)

Suryani said...

pada pandangan saya, buku ini untuk mereka yang bersedia untuk berkahwin...kesungguhan menerima dan memberi seadanya...telah bersedia menjalankan tanggungjawab...

bukan untuk mereka yang dok sibuk nak bercinta, nak kenal2..bersms2..jgn silap tafsir...

日月神教-任我行 said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,性感影片,正妹,聊天室,
情色論壇

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails