Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, October 31, 2008

PSM


Ini bukan cerita pasal Play Station Magazine a.k.a PSM. Ini cerita pasal PSM yang lain. Projek Sarjana Muda. Ah...memang menakutkan!!! tak pernah aku takut sebegini sampaikan dah habis present pun aku rasa berdebar gile.. even aku g interview pun aku tak cuak macam ni.,Just imagine!aku merupakan second presenter untuk sidang pagi ni dan tidak dibenarkan membuka slide yang aku rasa aku dah buat lawa gile...pulak tu dapat 3 orang panel killer..P.M Dr. Roslan, Tn. Hj. Kamarudin a.k.a En. K n En. Shamsul Hendra. Maunya tak menggeletar kepala lutut ni bila Dr. Roslan tanya aku macam2. Nak tak nak kena jawab secara profesional mengikut apa yang aku paham based on guide yang diberikan penyelia aku, En. Ismail Haron. Tq untuk ketiga-tiga panel yang sedia mendengar n kepada Dr. Roslan n En. Hendra, tq atas teguran untuk penambahbaikan projek ini dan pujian yang diberikan pada aku.."Your presentation is very smooth compare with other students..".hehehe.

Intro slide yang tak digunakan sebagai bahan presentation. Tajuk dalam bahasa melayunya ialah Pengurusan Pembuangan Sampah di Bangunan Pasca Tingkat

Apa2 pun baru aku paham yang PSM ini juga merupakan singkatan untuk Persediaan Sebelum Mati. Yang penting semua benda yang hendak dilakukan mesti ada persediaan yang cukup. Kalau tak memang kena hentam!!! Sebab itu, kena rebut 5 perkara sebelum datang lima perkara :

1. Sihat sebelum sakit
2. Muda sebelum tua
3. Kaya sebelum miskin
4. Lapang sebelum sempit
5. Hidup sebelum mati

For those yang akan present pada sidang petang, wish you best of luck! dan jangan lupa malam ni ada solat hajat and majlis restu ilmu dengan lectureres Qs Department di KRp. Prof, PM, Dr., Encik, Puan dan Cik, kami memohon restu atas segala ilmu yang telah kalian curahkan..

*pelik gak en. K tak tanya apa2 soalan pun masa present viva td..Bestnyer...yahooo.....('',)

2 comments:

Anonymous said...

congrats!!!
smg PSM II lg mantap!!!

jagoan said...

Doa. Usaha. Tawakkal.



Jangan Putus Asa.
Yakin pada diri sendiri.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails