Monday, January 12, 2009

Mulakan hari dengan senyuman

"Wah,hari Isnin hari ni, peluang aku tunjukkan kecemerlangan terbuka lagi.Peluang aku tunjukkan kehebatan aku terbentang lagi.Akan aku gunakan hari ini sebaik-baiknya."

Pagi2 lagi dah bangun dari tidur. Hari ni kena bersemangat untuk mulakan hari baru.Mana tahu esok tidak jumpa lagi fajar mentari.Walaupun orang kata biasanya hari isnin adalah Monday Blues,tapi jangan diikutkan hati dan perasaan sangat.

Erm..padahal hari ni sangat malas untuk memulakan langkah.Sebabnya hari ni SMART DAY..tapi mak selalu pesan, jangan berikan makanan negatif pada hati tapi tukarkan kepada positif sebabnya "Bertambah luas akal, bertambah luaslah hidup,bertambah datanglah bahagia.Bertambah sempit akal. bertambah sempit pula hidup, bertambah datanglah celaka"

Jadinya, seharusnya mulakan hari dengan senyuman dan ceria sekali.Selamat menjalankan tanggungjawab sebagai khalifah Allah..

11 comments:

.:chEyaNtie:. said...

assalamualaikum aie..
pagi ni akak ngah carik mood..ngah warm up ni..tu yg pusing blog dulu..hehehe ngantukla, ammar tak sihat..berjaga la akak pagi buta tadik..hehehe so...chaiyok!mulakan hari anda dengan senyuman..dan presentasi yang menawan..

Erieq said...

biase hari isnin bersemangat nak kerja.,hari jumaah kurang sikit semangat bekerja cos sabti ahad nak cuti hehehe..,

aKu..DiA...kAmU said...

Ok! Aku dah bersemangat balik ni! Tq bro!

Mr. Janggel said...

Assalamualaikum...pagi ni tetiber terdatang keje awal... semangat punya pasal! heheheh.

Tirana said...

Mulakan hari dengan minda yang positif..insyaAllah sepanjang hari akan ceria aje...hehehe..

ab geldofg said...

bgus ko ni...aku nak jadi mcm ko lah

pijah said...

monday blues?? ye ke..patot a..huhu

Monkey D Luffy said...

wah... sungguh bermotivasi di hari isnin

ujie said...

senyum kan sedekah..x rugi kita ukirkan senyuman tuk org kat sekeliling kita kn..baru la ceria..:)

pEnNa said...

sy mmg sentiasa tersenyum gitu..
;)

Suryani said...

senyum jugak~:D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails