Friday, June 12, 2009

Pelangi Senja

Saat petang sebegini, aku terlalu merindui suasana yang mendamaikan...cuaca yang amat bahang sekarang membuatkan aku ingin melihat ada sinar pelangi yang terbit walaupun pada waktu senja..aku rindukan itu..

Biar pun hadirmu
seketika cuma
namun ia memberi kesan
pada yang melihatnya.

memberi harapan
pada secangkir senyuman
diwajah yang berduka

namun duka dan sendu
dihatimu pedih,
tiada siapa yang tahu
tiada siapa yang peduli

kekadang luka mu parah
kau merawatinya sendirian
kau tabah
kau pasrah
kau redha

bila keindahanmu
hilang dari pandangan mata
ramai yang meratapi
menangis merinduimu
sanggup menunggu
menanti
kehadiranmu

begitulah kehidupan
ketika manis hidupmu
ramai yang menghampiri
mendekati
menyayangi

tapi kala susahmu
sesak nafasmu
tangis sendumu
tiada siapa yang ambil
peduli

Pelangi senja
aku bangga dengan mu...

17 comments:

ASYIQ said...

Syahdu...rindu pada ketenangan.
Laaaayaaaaaaaaaaaaaaan....

dir&fara said...

cuace tak menentu skang ni.. susah skit nak nampak pelangi senje.. yang ade jalanraye yang jem abis time petang kat taman pelangi tu.. wahaha

etomyam said...

bagus sekali dan mendalam maksudnya....tahniah

Luth Textile said...

luka yang kita hadapi sendiri, biarlah kita merawatinya, sakit pilu yang kita tempuhi, biarlah kita merasainya.. cukup sekali..


nice posting. aku suka

CINTAMANISZ Lite said...

Pelangi ketika petang dan pelangi ketika melewati senja..mana yg lebih cantik dipandang?

chimera said...

bila saya rindukan suasana damai... saya tak pernah mengharapakan kemunculan pelangi... saya lebih gemarkan hujan... gerimis atau rinai...

jaluran 7 warna melengkungi awan pd saya kedamaian seketika... saya tak sukakan rasa damai yg seketika...

sebab tu bila memandang pelangi jgnlah terlalu takjub pd susunan warnanya... anggap dia penghias hari.

KhairiL's said...

sgt tersirat entry ni
penuh mkna bg aku

Cik AniS GalaXy said...

buat anis tebuai je n3 aie kali nie
penuh dgn makna yg hanya tuannya saja yg mengerti

GRuNGe said...

Aie, bro rindu pada hujan. Datanglah dikau wahai hujan, aku rindu kedinginan mu. :P Mungkin bisa jadi sajak seterusnya. :P

asis said...

cantek btul..

biar btul..

^^ PinKy_FuNKy ~~ said...

sgguh puitis bhsenyee.. :)

Tirana said...

Pelangi senja..hadirnya seketika cuma tapi mampu menceriakan suasana..

anaklaut said...

sungguh puitis..

rhapsody LiN said...

wah...teneng je bc.
mcm dpt imgne ape yg d mksdkan dlm poem nie
:p

░♥si lampu neon♥░ said...

buat seniri ke? teror =)

Aisyan said...

Indahnya,,,salawat !!!!!!!!!

mar said...

Subhanallah.
Aie dari skola menengah sampai sekarang masih puitis lagi kata-katanya. bersyukurla dengan nikmat yg diberi tuhan.. sangat indah puisi ini

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails