Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, July 24, 2009

Di kesempatan ini

Hanya sekadar entri carca marba. Maklumlah, sementara saya masih tidak dibebani dengan tugasan di kampus dan saya masih ada kesempatan ni, saya nak ucapkan terima kasih kepada rakan-rakan yang mengingati.



Kedua-duanya saya terima dari miSS GaZa..terima kasih ya..


Yang ni pula dai sahabat saya, Dir. Dir bukan bagi award saje2 tapi kena tag sekali..Adoii..tapi takpelah..memandangkan tugasan yang perlu dihantar pada pensyarah telah saya hantar, saya siapkan juga tugasan ini..

THREE NAMES I GO BY

Kalau di rumah, family panggil epol@epong. Di kalangan kawan2, saya dikenali sebagai Aie.Nama ni saya dapat dari senior2 sejak duduk di asrama semasa di tingkatan 1 tapi kalau kawan2 sekolah rendah dan cikgu, saya dipanggil Bahri..


THREE JOBS I HAVE HAD IN MY LIFE


Saya pernah duduk di atas kerusi yang empuk sebagai bos sambil pusing2kan kerusi melihat staf2 saya melakukan kerja.Time tu memang terasa nikmatnya apabila ada asset sendiri, staf sendiri dan semuanya dalam keadaan mewah. Memang seronok…OK2..cukup..itu tipu je..disebabkan dulu arwah ayah saya seorang peniaga, maka saya juga bekerja sebagai pembantu kepada ayah saya suatu ketika dahulu..Tapi betullah..melibatkan diri dalam dunia perniagaan melatih kita untuk menjadi seorang yang sentiasa positif.Percayalah..Selain peniaga, saya juga melibatkan diri dalam kerja separuh masa..maksud saya..belajar tapi ambil upah buat kerja..Biasanya kerja-kerja ni jika saya ada kelapangan je saya terima.Kerja yang melibatkan ukur kuantiti bahan binaan.Yes..i’m like it!hahaha..Dan satu kerja lagi saya pernah lakukan ialah kerja di stesen minyak petronas lepas SPM.Waktu tu hanya Tuhan sahaja yang tahu betapa malunya saya apabila ada seorang cina yang berlagak marahkan saya mencalarkan keretanya..Padahal memang dah calar..Saje nak cari sebab la tu..hahaha


THREE PLACES I HAVE LIVED


Saya pernah tinggal di kawasan sting garden (setinggan).Tapi saya akui duduk di setinggan memang menyeronokkan..Macam2 perkara boleh dilakukan..Ada je aktiviti dengan kawan2..Kemudian, arwah ayah saya membeli rumah pangsa di Taman Melok, time tu rasa memang tak seronok sebabnya duduk terperap macam di dalam sangkar..Tingkat 4 plak tu saya duduk..walaweii…takde lif plak flat tu..Bila adik beradik dah besar, mak ambil keputusan beli rumah di Taman Megah Ria, Masai..walaupun rumah tu takla besar sangat tapi bersyukur sebabnya tak payah naik turun tangga..


THREE TV SHOWS THAT I WATCH


Secara jujurnya, saya jarang menonton TV tapi sejak akhir2 ni bila hari Jumaat jam 9 malam, saya mesti berada di depan TV untuk menonton rancangan Nur Kasih..Suka sangat tengok panorama ciptaan tuhan dalam cerita tu…kadang2 sampai saya bayangkan saya berada dalam situsai cerita tersebut..cewah…


THREE PLACES I WANT TO GO (right now)


3 tempat yang saya nak pergi sekarang adalah masjid sebabnya nak tunaikan solat jumaat..Lepas tunaikan solat jumaat, saya ke masjid lagi bersama ibunda tercinta sebab ada gotong royong sambutan Isra’ Mikraj pada esok hari dan malam ni saya akan ke rumah Alumni Utm untuk majlis kesyukuran perkahwinan ayah sahabat saya..Tahniah untuk buji!


THREE OF MY FAVORITE FOODS


Saya takde spesifik makanan yang saya suka sebabnya semua saya telan tapi makanan yang membuka selera saya bila ada udang masak sambal, tumis budu serta ulaman dan mee rebus.


THINGS I AM LOOKING FORWARD TO


Sudah tentu perkara pertama yang saya lihat dan bersedia adalah kematian.bila baca buku tentang kematian, memang menakutkan sebabnya masih belum ada persediaan lagi..Keduanya menghabiskan pengajian ini dengan jayanya dan mendapat kerja yang baik. Seterusnya, saya harus membincangkan sesuatu perkara bersama ibunda tercinta..Rujuk ibunda dulu untuk perkara yang ini..


THREE PETS THAT YOU HAVE OWNED


Saya takde binatang peliharaan..Bukan benci tapi memang tiada kesempatan untuk memiliki binatang peliharaan..tambahan pula, saya amat takut dengan anak kucing,,terutamanya yang baru lahir..Alamak..bocor plak rahsia..


Ok.Selesai sudah.Lega..Saya taknak tag siapa-siapa. Untuk Dir, dah takde hutang ye. Maaf lambat buat tugasan ni sebabnya baru settle dengan tugasan yang akan dihantar kepada pensyarah..tapi siapa yang sudi buat, saya alu2 kan..

O..lupa..sebelum buat entri ni..saya sempat juga menyediakan sarapan untuk anak2 buah saya..Amsyar dan Hakimi. Sarapan yang cukup ringkas sebabnya pakchu tak pandai memasak lagi. Hanya roti berintikan telur rebus.


20 comments:

sharamli said...

nur kasih memang best..tp 0rg tgk bp kali je..hu3

I-sya said...

yg tak tahan tuh bila nengok picture last dari pakchu. baiknyer... pakchu amsyar n hakimi... "yg biasa2 itu kadang2 adlh yg plg sedap tau"

Watierman said...

aie...orang lain bayar mahal tau nak beli egg sandwich tu...that's a start...kalau anak bujang akak...adik dia yg buatkan untuk dia..bukan dia buatkan untuk adik dia...tu lah akak manjakan sgt budak2 tu agaknya!!!

akhis said...

~best nye kalo sy ade pakchu cmni...hehehe

AiE bAhRi said...

sharamli,
ya!mmg best..maybe sha duk kolej.tu yg susah nk dapat tgk tv..lalala~~

CaMaRPuTiH,
Kak, sbb Hakimi dan Amsyar jenis tak memilih makanan..tu yg senag nk wat apa je untuk mereka.hehe

Watierman,
Kak,Kalau Aie pun, bila adik
pompuan balik dari kampus, dia yang kena watkan untuk abg dia ni..Aie malas gak.

akhis,
meh la jadi anak buah pakchu.ahaks(",)

fq said...

wa wah...
aie dapt award...
aie..
tkot la nk msuk sni...
msuk2 je ad orng acu pistol..

Sitie BUm BUm said...

bli tuna yg dlm tin tu. sapu kt roti. sedap sket. campur ngan telur. ringkas dan sedap!

Blog Eazy Izzuddin said...

congrats dpt awards...
;D

AniS GalaXy said...

terliur tgk pic last tu..
miss u hope aie sehat...
take care

Ivy Metaga said...

sy pun suka tgk nur kasih

ASYIQ said...

Akak dh byk kali miss tgk nur kasih. Bila time nur kasih suami akak tengok bola...bila ada bola adalah nur kasih...huhu.

Malam tadi macam nak pujuk akak...pukul 9 dia bukak tv3. Dia suruh akak tgk nur kasih....tp tersilap pulak...mlm ni bkn mlm tadi...alahai.

Malam ni kalau dia wat2 lupa gak...akak nak merajuk tak nak masak utk tiga hari....

p/s sebenarnya 'tiga hari' mmg akak tak akan masak sbb kena kursus di Penang nnti...haha. Dialah yg akan ambil alih tugas memasak utk anak2!
Actually dia suami yg baik...ngeee.

Tirana said...

Amboi..pak chu..pandainya buat sandwich telur..jadi la tu..boleh jugak Amsyar hakimi sarapan. Kalau tidak, sure dia kelaparan.. Pak chu memang seorang yang bertanggung jawab dan penyayang.

GRuNGe said...

PakChu Aie, roti telur rebus satu. lapar ni. Kena pulak yang buat sandwish roti telur rebus tu anak bujang trang tang tang. Mesti sedap punya kan. Lalalala.

AiE bAhRi said...

tq,
alamak..ramai yg dah takut masuk.sbb kena acu pistol..kena tukar ni..hehe

[S]itie [B]Um [B]Um,
makanan yg ringkas mmg sedap..nyum3

Eazy Izzuddin,
tq eazy!

Cik AniS GalaXy,
nnti saya bt untuk cik anis palk ye..
miss u too...tq.=)

AiE bAhRi said...

Ivy Metaga,
best kan cite tu.tapi episode malam ni saya tak dapat tgk..ada majlis yg perlu dihadiri.

ASYIQ,
kak, romantiknya husband akak.Pandai masak plak tu.tak tau la Aie macamna nnti sbbnya Aie tak pandai masak lagi.Kalau dah ada anak, risau gak anak2 kelaparan nnti.Kena belajar masak gak ni walaupun org lelaki.

Kak Tirana,
Makanan yg mudah2 boleh la buat untuk mereka kak.Tapi kalau minta pizza ke gerenti saya beli yg instant punya.Pastu bakar sendiri.hehehe.Mereka juga anak2 saya kak.tu yg kena layan.

GRuNGe,
Bang, nak lebih pon takpe tapi kalau tak sedap jgn buang plak tau.hahaha.Org bujang masak ala kadar je..=)

Maiyah said...

wah pakchu yg buat ker scramble egg tu.. tah ke apa namanya.. bantai ajelah.. nak sikit!

anaklaut said...

salam...tq singgah anaklaut

Keri AlHaj said...

hahhh... tgk nur kasih jugak ke... tetiba pulak citer tu jadi best kan. pasal ada nilai motivasi saya jadi suka tgk citer tu...

sanwich telor???? pakchu terer lahh... hahah

ni saje je nak bagitau, atas sebab2 teknikal yg menyusahkan, url blog saya ada pertukaran sikit...i-chimera tukar jadi el-chimera.blogspot.com (mcmlah ada org kesah...) errrr, saje je nak bagi tau. yg lama tu ntah apa masalah takleh nak view pulak... saje je bagi semangat suruh tutup blog...

Abg Din said...

roti tu...nampak simple tp pasti sedap....

King Of Single said...

wah2 rajin sey watkan sarapan.....
nak juge haha....

aah ekyn kn jarang tgk tv kan..
tp kitorg slalu tgk ulangan nur kasih kat t3..dlm tenet je..huhu
janji dapt follow cite nur kasih tu


n_n

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails