Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, January 13, 2009

Special 4 Kak Azza

zwani.com myspace graphic comments

Kadang2 terlalu sukar untuk kita mengucapkan apa khabar kerana terlalu sibuk. Selalu juga kita mengabaikan ucapan salam ketika bertemu. Adakalanya, kita yakin esok masih ada untuk kita bertemu dengan kawan2 yg lain. Jarang-jarang kita membalas email mahupun sms kawan kerana malas ataupun tiada credit. Tp, jika esok masih ada untuk kita tp sudah tiada esok lagi pada rakan kita. Kita akan membaca kembali email dan sms yg dikirimkan, dan mula bertanya kenapa kita tak menghargai kehadirannya dalam hidup kita. Walaupun kadang2, kawan akan berkata tak apa aku faham. Tp adakah kata2 itu membolehkan kita mengabaikan sebuah persahabatan.

Kita selalu melihat esok, tetapi selalu lupa tentang hari ni. Adakah esok masih ada seperti hari ini? Ketika kita berdoa adakah kita mendokan insan bernama rakan? Adakah setelah mereka tiada baru kita sertakan doa untuk mereka?

Jadi, selagi kita bernafas, tundukkanlah diri ketika berjalan di bumi ini kerana sesungguhnya kita terlalu kerdil untuk bermegah dengan nikmat dunia yg sementara ini. Sesungguhnya di sana adalah yg kekal abadi.

Happy Birthday to u..
Happy Birthday to u..
Happy Birthday to kak Azza..
Happy Birthday to u...


notakakikukumalu :

Jagalah dirimu baik2, usahakanlah kemuliaanya, kerana engkau dipandang manusia bukan kerana rupa tetapi tetapi kesempurnaan budi dan adab-Nabi SAW

3 comments:

azza_irah said...

salam penuh kasih aie..
tkaseh sgt2..tak sangka ada entry dr aie sbnrnya. dah 33 usia akak..

memang benar kadangkala kita mengabaikan org2 disekeliling kita..bila meraka benar2 hilang br kita terasa kekosongan.

Keri AlHaj said...

hepi birthday azzaa... betuah ada adik yg baik mcm aie ni.

AiE bAhRi said...

abg chime,
erk...mana ada..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails