Friday, December 19, 2008

Pujilah dan ucap terima kasih

Dalam sehari berapa kali kita mengucap terima kasih dan berapa kali kita memuji orang lain? Kita sering mengharapkan pujian daripada orang lain tetapi kita amat sukar untuk memuji mereka.Mungkin anda mengatakan pujian hanya akan membuatkan kita leka dan berada di awang-awangan.Tetapi tidak ramai yang tahu pujian yang kita berikan adakalanya dapat mengubah sikap dan kehidupan seseorang.Pujian yang deberikan juga adakalanya menjadi suntikan semangat yang boleh meningkatkan lagi kualiti da mutu hidup.

Termenung seketika dalam diri sendiri. Menilai kemurahan hati saya sendiri dalam melahirkan ucapan terima kasih kepada orang-orang di sekeliling saya. Bertanya sendirian dalam diri, adakah saya mengucapkan terima kasih kepada ibu bapa saya yang begitu setia memasak makanan setiap hari dan mencari rezeki, adakah saya mengucapkan terima kasih kepada adik beradik saya yang seringkali menghulurkan bantuan di kala saya ditimpa musibah dan di kampus adakah saya mengucapkan terima kasih kepada sahabat handai sebaik sahaja mereka bersedia membantu di kala saya kesusahan? Saya fikir dan renung kembali.

Ada masanya saya sering menganggap dan memandang remeh perkara ini tapi sampai bila saya akan terus menjadi insan yang tidak tahu menghargai kerja orang lain?

Sukar sangat ke untuk saya melakukannya? Jawapannya TIDAK sebab ia satu penghargaan yang paling mudah dan tidak memerlukan sebarang modal tetapi hasilnya begitu mengesankan.

Saya akan cuba tanamkan sifat ini dalam diri supaya ianya dapat diamalkan.Terima kasih kepada sahabat saya di alam maya ini yang memberikan saya kad sebagai tanda ingatan dan terima kasih.

Pertamanya terima kasih kepada Sis Tera yang sudi memberi saya e-card ini.





Dan terima kasih juga kepada sahabat saya zahra aisya atas pemberian kad ini.


Tidak lupa juga untuk Sis Eya..terima kasih atas kad "persahabatan" ini..Semoga persahabatan yang terjalin akan kekal selamanya..


Terima kasih juga untuk Umie n Papa atas pemberian kad tanda ingatan ni...Saya juga akan mengingati kalian.

notakakikukumalu :

Mengucapkan terima kasih adalah salah satu cara bersyukur dengan nikmat yang diberi.

11 comments:

:: Cikgu Wiween :: said...

comei e cards yg aie dpt. :D
err x dpt view balik aie punye msjbox! :(

eiza in the house.. said...

Salam ziarah,
terima kaseh kerana sudi singgah di blog sy..:)

ah tok said...

Terima kasih kerana menjadi insan yang menghargai orang lain.

Susunannya begini :
Terima kasih emak,
Terima kasih emak,
Terima kasih bapak,


.

.farah. said...

terima kasih semuanya!!! :) salam kenal.

zeti said...

byknye dpt award
btw, terima kasih add link akak dlm blog aie :) eheheh..

miss galaxy said...

award...beshnya..anis x sempat nk publish semua award yg anis dpt
trus masuk dlm slide show jer..

rindu aie ar
lama kite x sembang sakan

Monkey D Luffy said...

wah... huraian yang baik dan tulus

miss galaxy said...

aie...nape chat box x kuar ek
anis x dpt send msj kat si2..
jom chat dgn anis kat ym
muis_anis88

anis tgh on9 nie..

aie akaike said...

wo. saudara aie jugak. aku pun nak ucapkan terima kasehhhhh (dgn gaya divid arumugam).

Papa-Itam said...

jaga bebaik burung tu sepertimana aie menjaga diri aie...

filanastasia said...

aie : tepat dan sangat setuju.. oleh itu... teRIma kASih ok.. (sebab berkunjung ke blOG saya)huhuhu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails