Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, November 20, 2008

Bukan rezeki namanya..

Pagi2 lagi wa dah bz sebab ada tetamu dari Kuala Lumpur datang untuk bermalam di rumah wa. Tengahari lagi wa dah kuar ngan mak wa g tesco belanja apa2 yang patut.Sempatla jugak wa beli satu jaket warna brown.walaupun tengah sengkek tapi wa nak beli gak sebab harganya berpatutan dan nampak smart.Kalau mahal gerenti wa tak beli punya.

Balik2 dari tesco wa cek la peti surat sebab takut2 kalau surat wa ada. Confirm!! hari ni wa punya surat ada.Dalam hati dah cakap gerenti ni mesti kad kahwin. Bila wa masuk dalam rumah dan buka surat tu, hati wa memang banyak panas..wa dapat surat dari satu company kontraktor panggil wa interbiu kat company dia. Yang tu wa tak kesah sangat la tapi hati wa makin panas bila tarikh interbiu tu pada 31 Mei 2008 (Sabtu). Maksudnya surat ni dah lama sepatutnya wa dapat. Dah hampir 7 bulan delay. Memang hangin satu badan wa rasa. Tapi bila pk2 balik tak guna wa nak hangin satu badan sebab wa pun dah sambung study dan lepas abis study diploma pun bukannye wa jadi penanam anggur terhormat tapi wa dapat kerja jugak kat tempat praktikal lama. Tapi yang membuatkan hati wa panas samada bahagaian admin company tu salah taip atau terlewat hantar atau mungkin ini kesalahan pak posmen yang macho lagi segak itu. Itu yang menjadi persoalan dalam otak wa sekarang.

Apa punya surat dah...wa dah sambung study setahun setengah baru dapat ke?
wa apply kat company ni dah 2 tahun yang lepas pas wa grad.

Mujur wa dapat kata2 semangat dari mak wa...
"Itu bukan rezeki namanya..mungkin ada yang terbaik lagi peluang untuk masa hadapan..kan sekarang tengah belajar, pas abis cuba la apply lagi"

Betul gak kata mak wa tu.Tapi yang penting esok wa kena inform pada En. Fuad yang cakap wa dapat surat dah delay lebih kurang 7 bulan dari tarikh interbiu yang dinyatakan. Mujur mak wa ada sebagai pembakar semangat wa, kalau tak memang wa hangin satu badan.

:snow39: * Penggunaan wa adalah pengganti nama bagi saya yang mana menunjukkan hati wa masih panas sebenarnya...

notakakikukumalu :

Kehidupan kita di dunia ini tidak menjanjikan satu jaminan dan kerjaya yang berkekalan.Apa yang ada hanyalah percubaan, cabaran dan pelbagai peluang.Jaminan yang kekal abadi hanyalah dapat ditemui apabila kita kembali semula kepada Ilahi..

7 comments:

Tirana said...

Sabar banyak-banyak dik...Kalau angin satu badan pun tak guna. Yang sakitnya kita juga..penat pun dapat sebab naik angin..hehehe..buang tenaga pada perkara yang sia-sia..

AniS GalaXy said...

sabar k aie
betul apa mak aie ckp 2
bkn rezeki kamoo..apa pon lepas nie mesti ader yg lbh baik menanti aie..

Anonymous said...

Allah Maha Mengetahui apa yg terbaik utk anda =]

AiE bAhRi said...

Kak Tirana,
tq banyak2 nasihat akak tu..

Cik Anis,
betul..itu mmg bukan rezeki namanya..sob3.InsyaAllah lain masa ada peluang lagi..

Nazra,
btul3..tq

The Spiral Eyes said...

hi,i hope you dont mind to exchange link with me.have a good day ya.

The Spiral Eyes said...

hi,i hope you dont mind to exchange link with me.have a good day ya.

Sitie BUm BUm said...

btol ckp mak tu!! =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails