Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, November 08, 2008

Kenapa ari nih sensetap*(sensitif) sangat niehhhh...

Saya bersyukur dengan kuasa Allah yang masih memberikan saya kekuatan untuk meneruskan perjuangan hari2 yang mendatang.

Tapi apa yang merisaukan saya, kepala saya masih tingtong lagi. Ini bukan disebabkan kerana exam tapi saya dah 2 kali mengadu kepada seorang sahabat saya yang kepala saya terasa pening dan berat je sejak akhir2 ni. Hari ni saya mengadu kepadanya lagi..sebab terasa berdenyut je..

Dalam melawan rasa pening2 lalat tu, eh, ni pening yang agak serius la..saya gagahkan jugak diri ni menunggang motor menuju ke PSZ untuk mengulangkaji bersama kawan2 yang lain. Itu pon mujur mama saya call pagi2. Kalu tak gerenti bangun lewat...

Perbincangan dalam study group tu agak tertekan sikit gara2 kesihatan saya yang macam dah nk tingtong yang amat sangat..tp saya cuba catch up apa yang diperbincangkan oleh rakan2 yang lain. Dan saya cuba buat soalan past year sebab dengan cara tu saya akan jadi lebih paham lagi..

Tapi tidak semena2 tanpa angin dan ribut dan tanpa sapaan yang lembut, entah kenapa tiba2 sangat mudah saya menjadi seorang yang sensitif (padahal saya tak macam tu). terasa dengan teguran sinis yang dilakukan oleh seorang sahabat saya yang saya dah anggap beliau seperi adik saya sendiri.Huh! mungkin keadaan diri saya yang menanggung sakit kepala membuat saya jadi begitu.

Perlu ke saya berkecil hati dalam situasi sebegini,,dan saat saya menulis entri ini, saya telah pon mendapat mesej tanda meminta maaf yang berbunyi..

Salam.sorilah dengan kesalahan tadi.Sori ek. Jangan la marah lagi. X baek marah2 ms study.nnti hati tak senang.hehe.Senymlah sikit.Masam tul muka 2.kalah limau =)


Saya hanya mampu tersenyum dan membalas..

No hal la..(",)

Tapi walaupun saya dah dapat mesej darinya pon, saya masih berat mulut untuk bersembang dengannya ketika waktu makan tadi..Sebab kepala saya masih pening lagi ketika itu.

Tapi, dalam waktu saya berkecil hati dan jadi sensitif macam tu, tiba2 saya mendapat mesej dari seorang sahabat saya yang memberi kata2 semangat untuk saya meneruskan perjuangan ini. Dalam menjalin hubungan sesama insan ni, pasti ada pahit dan manisnya untuk menempuhi hari2 yang bakal mendatang..

Saya berharap, semoga hari2 yang bakal saya ditempuhi akan dihadapi dengan lebih tabah lagi dan akan lebih baik dari hari ini. Mungkin kesakitan kepala itulah dugaan daripada Allah..yang sepatutnya saya hadapi dengan kesyukuran..

Nota kakikukumalu: maaf jika entri ini membosankan, cuma sekadar luahan hati yang terpendam.

8 comments:

:: Wiween :: said...

besa la tu aie..ade kalanye pala akan menjadik weng secara tibe-tibe. normal laa tu. try to make urself feel better yek dik! yg penting, jgn tensen2. idup biar rock! :P

Dr. Darren said...

enjoy ur life to da fullest, bro.
peace out!
;P

AiE bAhRi said...

Sis wiween,,
Tq nasihat tu..

Dr Darren..
InsyaAllah,,i'll enjoy with my life..cuma jd weng (ayt sis wiween) sikit je time tu..

CAHAYA said...

Sakit kepala jgn ambil remeh, kalau ada masa lapang tu, pegi Doktor yer. Bukan lama sangat pun kan?

p/s: Good luck!

~*as*~ said...

aie..benda2 ni memang kekadang x diduga..k.as pun kdg2 t'kena gak..time tu cam feel alone..bnyk pk yg + utk pujuk diri sendiri..ape2 pun kalau dah x tau wat ape tarik nafas pnj2 dan istigfar..insyaallah ..lega..

AiE bAhRi said...

sis cahaya,
insyaallah nk jumpa doc pas exam ni..

sis as,
tq,,aie akan amalkan nasihat tu,

Miss_Nie said...

"Salam.sorilah dengan kesalahan tadi.Sori ek. Jangan la marah lagi. X baek marah2 ms study.nnti hati tak senang.hehe.Senymlah sikit.Masam tul muka 2.kalah limau =)"

banyak je limau manis~ heheh...

kadang-kadang kita jadi sensitif kerana kita sayang orang tu... 'Abang' Aie pun cakap dah anggap orang tu macam adik kan? jadinya mungkin kerana sayang... tu la sensitif sangat...

what ever it is, smile always.. jangan jadi macam limau masam.. *wink*

~*as*~ said...

aei..nampaknya dah ada yg pujuk tu..hu..hu..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails